Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /var/www/ign/funkce.php on line 10
Předsmluvní shrnutí - IGN
Přeskočit navigaci.

Předsmluvní shrnutí

a informace pro zájemce – spotřebitele o veřejně dostupné služby elektronických komunikací a dalších služeb společnosti ign.cz internet, s.r.o.

Informace o podnikateli

Podnikatelem v elektronických komunikacích a poskytovatelem dalších služeb je společnost ign.cz internet, s.r.o. se sídlem Havlíčkovo náměstí 653, 679 06 Jedovnice (dále jen „Poskytovatel“), s IČ 03628698, DIČ CZ03628698, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně pod sp. zn.: C 85962.

Korespondenční adresa: Havlíčkovo náměstí 653, 679 06 Jedovnice
Zákaznická linka: +420 599 599 599
E-mail: info@ign.cz
Web: www.ign.cz
Poskytovatel má pořadové číslo osvědčení 3950 u Českého telekomunikačního úřadu.

 

Nabízené služby

Poskytovatel nabízí tyto služby:

  • Připojení k internetu

Služba přístup k internetu prostřednictvím optického vlákna, kabelovou televizí nebo bezdrátovou technologií. U bezdrátového připojení je koncovým bodem sítě přijímací radiové zařízení. U optického vlákna je koncovým bodem sítě kabel zapojený do konektoru zařízení ONT. V případě připojení pomocí rozvodů kabelové televize je koncovým bodem sítě modem.

Technická specifikace, podmínky a parametry tarifu, stanovené v souladu s všeobecným oprávněním VO-S/1 v platném znění, vydaném Českým telekomunikačním úřadem, včetně cen jsou podrobně specifikovány v ceníku dané technologie a ve všeobecných obchodních podmínkách v části 4.1. na internetových stránkách Poskytovatele.

  • Internetové volání

Telefonní služba Voice over Internet Protocol (VoIP) představuje službu, která umožňuje uživatelům provádět hlasové volání prostřednictvím sítě internet.
Služba VoIP je přímo vázána na připojení k internetové síti, bez které nemůže fungovat. Poskytovatel umožňuje sjednat služby VOIP společně se službou přístupu k síti internet, přičemž službu VOIP poskytuje třetí osoba prostřednictvím síťové infrastruktury Poskytovatele. Za řádné poskytování služby VOIP je tudíž odpovědná třetí osoba rozdílná od Poskytovatele, která je definována v příslušné smlouvě o poskytování služeb elektronických komunikací, kterou v zastoupení provozovatele VOIP se zákazníkem uzavírá Poskytovatel.

Nabídka VOIP a doplňkové služby obsahuje aktuální ceník provozovatele VOIP, který je k dispozici na internetových stránkách Poskytovatele.

S ohledem na charakter služby nejsou garantovány žádné minimální úrovně kvality.

  • Internetová televize

Služba televizního a rozhlasového vysílání prostřednictvím sítě internet (IPTV) je systémem, na základě kterého jsou poskytovány služby digitální televize prostřednictvím IP protokolu.

Poskytovatel umožňuje sjednat služby IPTV společně se službou přístupu k síti internet, přičemž službu IPTV poskytuje třetí osoba prostřednictvím síťové infrastruktury Poskytovatele. Za řádné poskytování služby IPTV je tudíž odpovědná třetí osoba rozdílná od Poskytovatele, která je definována v příslušné smlouvě o poskytování služeb elektronických komunikací, kterou v zastoupení provozovatele IPTV se zákazníkem uzavírá Poskytovatel.

Konkrétní vysílací formáty, jakož i balíčky IPTV a skladba televizních formátů, ceny a případné doplňkové služby obsahuje aktuální ceník provozovatele IPTV, který je k dispozici na internetových stránkách Poskytovatele pod záložkou IPTV.

S ohledem na charakter služby nejsou garantovány žádné minimální úrovně kvality.

* Prodej koncových zařízení

 

Opatření k řízení provozu služby internet

Poskytovatel nakládá při poskytování služeb přístupu k síti internet s veškerým provozem stejně, bez diskriminace, omezení nebo narušování a bez ohledu na odesílatele a příjemce, na obsah, ke kterému se přistupuje nebo který se šíří, na používané či poskytované aplikace nebo služby nebo na používané zařízení. Služby jsou poskytovány bez časového omezení a bez omezení objemu přenášených dat. Internetové protokoly TCP/IP nejsou nijak omezovány. Poskytovatel si vyhrazuje právo zavést taková technická opatření, aby ochránil integritu a bezpečnost vlastních sítí elektronických komunikací a jejích uživatelů.

V případě mimořádných situací je Poskytovatel oprávněn využít taková opatření přiměřeného řízení provozu, které jsou přiměřená, transparentní, nediskriminační a která sledují objektivně odlišné požadavky určitých kategorií provozu na technickou kvalitu služby přístupu k síti internet, a to pouze v případech, kdy je to nezbytné, pouze na nezbytnou dobu a za účelem:

a) dodržení požadavků dle platné právní úpravy, včetně rozhodnutí soudů nebo veřejných orgánů s příslušnou pravomocí;

b) zachování integrity a bezpečnosti sítě, Služeb poskytovaných prostřednictvím této sítě a koncových zařízení koncových uživatelů;

c) zabránění hrozícímu přetížení sítě nebo sítí Poskytovatele a zmírnění účinků výjimečného nebo dočasného přetížení sítě nebo sítí Poskytovatele za předpokladu, že se s rovnocennými kategoriemi provozu nakládá stejně.

Uplatnění dočasného opatření řízení provozu může způsobit krátkodobé a dočasné omezení dostupnosti služby přístupu k síti internet, její rychlosti nahrávání či odesílání, kvality či odezvy, nikoliv však na soukromí jejich uživatelů či ochranu jejich osobních údajů.

 

Ceny služeb a vyúčtování

Základní ceny jednotlivých poskytovaných služeb, ceny za provoz i údržbu včetně všech daní a poplatků obsahuje ceník Poskytovatele dostupný na internetových stránkách. V případě, že je poskytována rozdílná cena oproti základnímu ceníku, je uvedena ve Shrnutí smlouvy, které zákazník v postavení spotřebitele obdrží před uzavřením smlouvy o poskytování služeb

elektronických komunikací a ve smlouvě o poskytování služeb elektronických komunikací samotné. Zřízení přípojky elektronických komunikací a/nebo koncového zařízení může být zpoplatněna dle aktuálního ceníku Poskytovatele.

Zákazník je povinen uhradit poskytovanou službu do konce měsíce, ve kterém službu využíval, pokud neplatí na základě faktury. Vyúčtování – včetně přehledu tarifu i plateb, platnosti služeb, atd. – je zveřejněno na portálu zákaznické sekce. Úhrada ceny za službu je bankovním převodem na účet Poskytovatele.

V případě, že zákazník odebírá služby třetích stran prostřednictvím sítě elektronických komunikací Poskytovatele, jsou tyto služby zákazníkovi vyúčtovány společně s ostatními odebíranými službami Poskytovatele.

 

Podmíněné slevy a výhody

Při splnění určitých požadavků je zákazník oprávněn čerpat podmíněné slevy (například roční platba předem, sloučení více služeb, apod.)). Aby se podmíněná sleva stala nepodmíněnou, je zákazník standardně povinen neukončit smlouvu o poskytování služeb elektronických komunikací dříve než po uplynutí 24 měsíců, případně splnit jiné podmínky, které budou definovány příslušným dodatkem upravující pravidla dané podmíněné slevy či akční nabídky.

V případě, že zákazník požadavky na podmíněnou slevu nenaplní, je Poskytovatel oprávněn vyžadovat zaplacení poskytnuté podmíněné slevy, a to v plné nebo poměrné výši v rámci vyúčtování za období, ve kterém k porušení podmínek pro poskytnutí podmíněné slevy došlo.

 

Doba trvání smlouvy a ukončení smlouvy

Smlouva o poskytování služeb elektronických komunikací může být uzavírána na dobu určitou anebo na dobu neurčitou.

Smlouva uzavřená na dobu určitou přechází po jejím vypršení automaticky na smlouvu na dobu neurčitou v případě, že zákazník neudělil svůj prokazatelný souhlas s prodloužením smlouvy na dobu určitou.

Deaktivace (demontáž) služeb elektronických komunikací a/nebo koncového zařízení může být zpoplatněna dle smlouvy a aktuálního ceníku Poskytovatele.

Smlouva může být ukončena dohodou smluvních stran, výpovědí, změnou poskytovatele služby přístupu k internetu, smrtí zákazníka nebo zánikem smluvní strany bez právního nástupce. Výpovědní doba je 30 dnů ode dne následujícího po doručení výpovědi.

Smlouva může rovněž skončit i dalšími způsoby předpokládanými zákonem, a to zejména výpovědí smlouvy zákazníkem na základě oznámení změny smluvních podmínek k datu účinnosti jejich změny (v případě, že změna smluvních podmínek není pro zákazníka výhradně přínosná, není-li čistě administrativní s neutrálními dopady nebo nevyplývá-li ze změny právní úpravy či rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu).

 

Práva z vadného plnění

Zákazník je oprávněn uplatnit reklamaci poskytovaných služeb, obdrženého vyúčtování nebo zakoupeného či pronajatého zařízení.

V případě reklamace kvality či rozsahu poskytovaných služeb je zákazník povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu od doby, kdy se vada služby objeví, nejpozději však do 2 měsíců ode dne vadného poskytnutí služby, jinak právo reklamovat vadně poskytnutou službu zanikne. Zákazník je v případě reklamace služby povinen nahlásit vadu služby na technickou podporu Poskytovatele, a to písemně zasláním reklamace na adresu Poskytovatele, ústně do reklamačního protokolu na adrese Poskytovatele nebo způsobem, jakým je doručováno vyúčtování. Reklamaci vadně poskytnutých služeb vyřídí Poskytovatel bez zbytečného odkladu od jejího nahlášení, nejpozději však do 1 měsíce. V případě oprávněné reklamace bude zákazníkovi poměrně snížena cena za poskytované služby v rozsahu, ve kterém zákazník z důvodů na straně Poskytovatele nemohl služby z důvodu jejich vady odebírat. Poskytovatel není povinen nahradit zákazníkovi škodu ani jakoukoliv jinou újmu, která mu vznikla v souvislosti s vadou služby.

V případě reklamace vyúčtování je zákazník povinen provést reklamaci bez zbytečného odkladu ode dne doručení vyúčtování za poskytnuté služby, nejpozději však do 2 měsíců ode dne doručení vyúčtování za poskytnuté služby, jinak právo reklamovat vyúčtování zanikne. Zákazník je v případě reklamace vyúčtování povinen nahlásit rozsah a důvod reklamovaného vyúčtování písemně zasláním reklamace na adresu Poskytovatele nebo mailem. Reklamaci vyúčtování vyřídí Poskytovatel bez zbytečného odkladu od jejího nahlášení, nejpozději však do 1 měsíce.

V případě oprávněné reklamace bude zákazníkovi vystaveno opravné vyúčtování.

Pokud zákazník nesouhlasí s vyúčtováním služeb třetích stran, případně nebyl spokojen s kvalitou či rozsahem poskytovaných služeb třetích stran (např. IPTV), je povinen provést reklamaci prostřednictvím Poskytovatele. Pro reklamaci služeb třetích stran platí pravidla reklamací výše.

V případě reklamace pronajatého zařízení je zákazník povinen provést reklamaci bez zbytečného odkladu od doby, kdy se vada zařízení projeví. Zákazník je v případě reklamace pronajatého zařízení povinen nahlásit vadu zařízení, a to písemně zasláním reklamace na adresu Poskytovatele nebo mailem. Reklamaci vady pronajatého zařízení vyřídí Poskytovatel bez zbytečného odkladu od jejího nahlášení.

V případě reklamace zakoupeného zařízení je zákazník povinen provést reklamaci bez zbytečného odkladu od doby, kdy se vada zařízení projeví, nejpozději však do dvou let od koupě zařízení.

V případě, že Poskytovatel zamítne reklamaci poskytovaných služeb nebo obdrženého vyúčtování a zákazníkem je spotřebitel, je oprávněn se obrátit na subjekt příslušný k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů v oblasti elektronických komunikací, kterým je Český telekomunikační úřad se sídlem Sokolovská 219, 190 00 Praha 9, internetové stránky https://www.ctu.cz/…lskych-sporu.

V případě, že Poskytovatel zamítne reklamaci zakoupeného nebo pronajatého zařízení a zákazníkem je spotřebitel, je oprávněn se obrátit na subjekt příslušný k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, internetové stránky https://www.coi.cz/.

Jakýkoliv problém se službou nebo zbožím, které si zákazník objednal přes internet, je možné řešit také pomocí on-line platformy pro nezávislé mimosoudní řešení sporu v rámci EU na https://ec.europa.eu/consumers/odr.

V ostatních případech jsou pro rozhodování sporů příslušné obecné soudy České republiky.

 

Informace o právu na paušální náhradu

Zákazník má právo na paušální náhradu dle vyhlášky č. 529/2021 Sb., o určení výše paušální náhrady v souvislosti s přenesením čísla nebo změnou poskytovatele služby přístupu

k internetu a o způsobu uveřejnění informací o právu na paušální náhradu.

Právo na paušální náhradu vzniká zákazníkovi v případě, že dojde k přenesení čísla se zpožděním nebo dojde ke zneužití přenosu v důsledku porušení povinnosti přejímajícího nebo opouštěného poskytovatele služby nebo dojde k nedodržení dohodnutých termínů opravy a instalace. Právo na paušální náhradu má zákazník rovněž v případě, že dojde ke změně poskytovatele služby přístupu k internetu se zpožděním nebo dojde ke zneužití změny v důsledku porušení povinnosti přejímajícího nebo opouštěného poskytovatele služby nebo dojde k nedodržení dohodnutých termínů opravy a instalace.

Výše paušálních náhrad stanovuje aktuální znění vyhlášky č. 529/2021 Sb., o určení výše paušální náhrady v souvislosti s přenesením čísla nebo změnou poskytovatele služby přístupu k internetu a o způsobu uveřejnění informací o právu na paušální náhradu.

pokrytí sítí

Během chvilky zjistíte, jste-li v místě s pokrytím sítí IGN.

Signálem pokrýváme vesnice na okrese Blansko, Vyškov a Brno venkov. Více informací...