FAQ
* Pozoruji výpadky internetu nebo potíže s rychlostí – co
s tím?
1. Zkontrolujte Váš router (napájení, umístění) a prohlédněte i Váš
konektor přívodního kabelu zda není povystrčený, poškozený,
přiskřípnutý či zmáčknutý.
2. Doporučujeme provést restart Vašich zařízení (= odpojení ze zásuvky
alespoň po dobu 10sekund a zapojením zpět).
3. Pokud je všechno v pořádku, a přesto potíže přetrvávají,
kontaktujte nás, prověříme Váš signál a přípojku a navrhneme
řešení.
* Jak mám platit za služby?
Úhrady za služby můžete provádět převodním příkazem na náš účet
u Fio banky, a.s., číslo 7072270722 / 2010, variabilním symbolem (VS) platby
je Vaše číslo smlouvy.
Variabilní symbol je důležitým údajem pro správné přiřazení platby, je
proto nutné VS vždy uvádět ve správné podobě.
* Mohu využívat vlastní router?
Svůj router použít můžete. Zapojení vlastního zařízení je třeba
ohlásit a my provedeme jeho registraci do naší sítě.
Routery, které nabízíme, jsou dlouhodobě testované, tedy spolehlivé a
optimalizované pro provoz v naší síti. Nemůžeme Vám proto zaručit, že
Váš vlastní router bude s naší sítí plně kompatibilní. Také možnosti
technické podpory jsou z naší strany omezené.
* Nefunguje internetová televize Kuki?
1. Ověřte funkčnost služeb Kuki na této stránce - https://www.kuki.cz/funkcnost-Kuki.
2. Doporučujeme provést restart Vašich zařízení (= odpojení ze zásuvky
alespoň po dobu 10sekund a zapojením zpět) a kontrolu kabelu zda není
povystrčený, zmáčknutý či poškozený.
3. Pokud je všechno v pořádku, a přesto potíže přetrvávají,
kontaktujte nás s popisem problému (sledování přes smarttv nebo STB /
živé či zpětné sledování / program / stanice / hodina).
* Jaká je adresa SMTP serveru pro odchozí poštu?
smtp.ign.cz (port 25, nastavte možnost bez autentizace a bez šifrování)
* Zasíláte faktury elektronicky?
Vyúčtování je zveřejněno na portálu zákaznické sekce https://ign.cz/cibs.php.
Pokud jste si vyžádali zasílání faktur obdržíte vystavené daňové
doklady bezplatně v elektronické podobě ve formě PDF souboru v e-mailové
zprávě. Tento způsob vystavování a zasílání faktur, jakož i jejich
zpracování v účetní evidenci je v souladu nejen s našimi VP, ale
splňuje také veškeré právní náležitosti ČR a směrnice EU.
* Co je to Veřejná IP adresa?
Veřejná ip adresa Vám umožní unikátní identifikaci, díky které máte ke
svému zařízení přístup odkudkoliv. Pak není problém připojit se třeba
ze zahraničí ke svému síťovému disku nebo k systému chytré domácnosti
a ovládat kamerový systém nebo topení, jako byste byli doma.
Veřejnou IP adresu nabízíme za cenu 50 Kč měsíčně včetně DPH.
* Technická specifikace, podmínky a parametry služby
Technická specifikace služeb je nedílnou součástí Smlouvy, stejně jako
Všeobecné podmínky telekomunikačních služeb, Ceník, Definice pojmů a
Informace o nakládání s osobními údaji.
Veškeré parametry, podmínky a ceny jsou jsou k dispozici na stránkách
Poskytovatele.
* Doporučení pro dosažení maximální rychlosti služby
– Udržovat aktualizovaný operační systém.
Pro maximální využití vysokých rychlostí je třeba dostatečně výkonný
hardware domácí sítě. Většina domácích wifi routerů má ethernetové
porty s rychlostí jen 100Mb/s. Neprojde přes ně tedy větší rychlost, než
100Mb/s. Je proto vhodné pořídit si do domácnosti kvalitní gigabitový wifi
router, který dokáže rychlosti nové sítě využít.
– Zajistit aktivní a aktuální antivirovou ochranu v počítači.
Používat poskytovatelem doporučená zařízení pro připojení
k internetu.
* Měření rychlosti
Pokud budete využívat bezdrátového připojení k Vašemu routeru,
nemůžeme nijak garantovat rychlost ani kvalitu připojení. Kvalita
poskytované rychlosti dosažitelné přes wifi je ovlivněna mnoha faktory
(např. umístění routeru a počítačů, vzdálenost, materiál stěn,
možné rušení od jiných routerů apod.).
Měření rychlosti připojení můžete provést ZDE.
* Rozdíl mezi Megabitem a Megabytem
Mb označuje megabit, MB označuje megabajt (1 MB = 8 Mb a 1 Mb =
0,125 MB).
Rychlost internetu se standardně uvádí v jednotkách Mb/s, tedy
v megabitech za sekundu.
Pro velikost datových souborů (například filmů, fotografií, skladeb…) se
naopak využívá jednotek jako MB (=megabajt), KB či GB.
* Faktory ovlivňující kvalitu připojení
Mezi faktory ovlivňující kvalitu služby patří např. využívaná
technologie připojení, vytížení Wi-Fi sítě, technické zařízení,
které zákazník používá, charakter budovy, ve které zákazník službu
využívá, poloha koncového zařízení, frekvenční pásmo Wi-Fi, cesta
šíření signálu, náhodná koncentrace uživatelů.
* Všeobecné oprávnění č. VO-S/1/08.2020–9, kterým se stanoví podmínky k poskytování služeb elektronických komunikací.
* Zákon o elektronických komunikacích
Zákon 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých
souvisejících zákonů ke stažení ZDE.
* Mechanismy řešení sporů – reklamace služeb e-komunikací
Nevyhoví-li Poskytovatel reklamaci, je Zákazník oprávněn podat
u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení
o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději
však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného
uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne.
Podáním námitky není dotčena povinnost uhradit vyúčtovanou cenu, Český
telekomunikační úřad je však v odůvodněných případech oprávněn na
žádost Zákazníka rozhodnout, že podáním námitky se splnění povinnosti
uhradit vyúčtovanou cenu odkládá až do rozhodnutí o námitce.
Subjektem pro mimosoudní řešení sporů v oblasti elektronických
komunikacích je Český telekomunikační úřad (www.ctu.cz). V případě ostatních sporů
může zákazník pro mimosoudní řešení sporu využít Českou obchodní
inspekci (www.coi.cz).
3. 2. 2025
UKLIĎME ČESKO
I v letošním roce se naše firma účastní úklidové akce UKLIĎME ČESKO -> potencionální dobrovolníky vítáme!
Během chvilky zjistíte, jste-li v místě s pokrytím sítí IGN.
Signálem pokrýváme vesnice na okrese Blansko, Vyškov a Brno venkov. Více informací...